Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Citrix: Equifax Secure Certificate??

Jag har installerat Citrix ICAClient 10.6. Allt verkar helt i sin ordning men när jag skall koppla upp mig mot servern på jobbet får jag meddelandet:

You have not chosen to trust "/C=US/ST=/L=/O=Equifax/0U=Equifax Secure Certificate Authority/CN=", the issuer of the server's security certificate

Någon som vet vad detta innebär? Vad gör jag åt det Gråter

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

jonasbjorks bild

Din Citrix använder samma certifikat som Helsingborg Stad. Kika på artikeln http://wiki.linuxportalen.se/index.php/Citrix/Helsingborg_Stad som jag skrev när jag krånglade med det för att ansluta till Helsingborg Stad Smile

--

Telling modern Internet users to stop whining is like telling them to stop breathing — it seems unrealistic and inhumane. (P. Lutus)

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

frilas bild

Jag har försökt logga in med det certifikat du nämner i artikeln men jag får samma fel. Laddade ner de fyra certifikat jag hittade på sidan:

Equifax_Secure_eBusiness_CA-1.crt

Equifax_Secure_eBusiness_CA-1_DER.crt

Equifax_Secure_Global_eBusiness_CA-1.crt

Equifax_Secure_Global_eBusiness_CA-1_DER.crt

Dessa placerade jag sedan i /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/   men får fortfarande samma fel. Finns det fler varianter på certificaten eller kan de tidsbegränsas eller finns det något annat jag inte tänkt på?

Dessutom kan nämnas att min fru som arbetar i kommunen och loggar in på https://csg.helsingborg.se får samma fel som jag. I win funkar det...

frilas bild

Nu fungerar det Skrattande. Exporterade samtliga Equifax-certificat från Firefox, ändrade filändelsen till *.crt och kopierade in dem i /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/