Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.
Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!
Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!
Känner någon till om det finns en distribution som innehåller: KDE, Gnome, WindowMaker, IceWM och Blackbox?
Tveksamt om det finns någon som har alla från start. Skulle i så fall vara en som har just osm uppgift att testa dessa. Det du kan göra är dock att testa exempelvis Ubuntu (som använder Gnome) och sedan via pakethanteraren installera de andra. Då kan du när du startar datorn välja vilken fönsterhanterare du vill använda när du loggar in.
I EXTON-CR KDE 4.2 Linux LiveDVD finns både KDE 4.2 och Gnome 2.20.3. De andra mindre fönsterhanterarna kan du lätt och snabbt installera själv.
I GRML-EXTON Linux LiveDVD finns 17 olika fönsterhanterare att testa. Bl a de du nämner.
Tack för tipset, så fick jag ju också en anledning att sätta in en dvd-spelare i min linux-dator!
De lär ingå i de flesta distar, om än kanske inte förinstallerade
---------------------------------------
Jag tycker inte synd om människor som medvetet slarvar med backup
---------------------------------------
Open Source - because writing software doesn't make you a "traitor"