Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

DELL-server 2x 1Ghz bortskänkes

En styck DELL-server med 2x 1Ghz bortskänkes. Saknar hårddisk och RAM, den äter RAMBUS. Finns i Stockholm.

[Edit:] Ej rackmonterbar utan towermodell.

Maila amelia [at] linuxchick [dot] se

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

amelias bild

Ingen? Sad

Ajja, i helgen åker den i elektronikskrotskontainern om ingen hört av sig...

--

Amelia Nilsson 
Linuxchick, Unixtomte, IBM-fangirl, AS/400-munk, Ciscofrälst... o.s.v.
http://www.linuxchick.se

clfns bild

Jag är intresserad men vad menar du att den äter rambus?

mindlights bild

Rambusminne är en typ av minne som Intel (ett bolag som intel köpte upp egentligen) skapade där minnet hade samma klockfrekvens som cpun om jag inte minns fel.

Problemet var att det blev hysteriskt mycket dyrare med rambus än vanligt minne.

Intel hade en masterplan med world dominans i huvudfokus där de planerade att endast släppa chipset till sina nya cpuer (1.x GHz P4) där endast rambus understöddes.

Detta fick till följd att alla andra chipsettillverkare (Via m fl) gick samman och typ skapade DDR-minne som var bättre än Sdram men inte lika dyrt som rambusminne.

Och vi vet alla vad som hände med rambus och intels world dominance Smile

Kolla på www.prisjakt.se vad rdram-minne kostar idag.... jag säger bara: EEEEEK Smile

---

Alla vet att a) Microsoft vill dig väl och b) signaturer aldrig är seriöst menade på internet.

---------------------------
Q: What is the difference between Bill Gates and Batman?
A: Batman beat the penguin...

amelias bild

Stämmer bra det där, den är väl dock mest tänkt till någon som har ett par RAMBUS-minnen liggande på hyllan från någon gammal burk.

--

Amelia Nilsson 

mindlights bild

Det är fortfarande en bra deal för den som har rambusminnen... menade inte att dissa din deal Smile

---

Alla vet att a) Microsoft vill dig väl och b) signaturer aldrig är seriöst menade på internet.

clfns bild

Nu har jag ju inga rambus liggandes och priset på de avskräcker verkligen!!

Så jag är nog inte intresserad längre .. =)

jeffs bild

Inte farligt dyra.

------

mindlights bild

Det är inte den 17 nov ännu Smile

---

amelias bild

Jag köpte själv ett par begagnade på blocket, 2x 512mb för 500kr när jag fick servern. När jag inte använde servern gav jag bort dem till en polare som behövde dem så det behöver inte vara farligt dyrt om man inte tvunget vill ha nya minnen.

--

Amelia Nilsson