Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.
Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!
Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!
Haj slackare.
Jag har använt Slackware i någon månad nu, allt går verkligen super men jag har problem när jag ska installera det på min laptop (se ämne). Själva installationen är inga problem, kan den i sömnen - men det är mitt trådlösa nätverkskort, som bara fungerar i 2.6.26 eller högre och eftersom jag har 4GB RAM vill jag köra 64bits versionen (http://www.slamd64.com/) men Slamd64 skeppas med 2.6.24.5.
Så för att komma till saken, är det bara att ladda ner senaste kerneln till ett usb minne eller något och bara kompilera direkt på 2.6.24.5 eller är det en massa dependecies jag måste ha för att komma upp till den senaste kerneln.
Jag har Aldrig uppdaterat kerneln för hand.. än. Så jag uppskattar om man kan få lite tips eller guidening, jag har googlat runt lite och har några step-by-step som verkar vara bra att följa men jag är idel öra på era åsikter.
Tack på förhand
/mathias
Det är bara att köra på med standardkommandona för kernelkompilering. Vid kernelkonfigurationen ser du till att lägga in (bocka för) stöd för ditt trådlösa kort.
slamd64 borde komma i version 12.2 vlädigt snart ca. 1vecka.
Men du kan även installera current då den är 12.2RC1
Vad var det för kort du hade?
tänkte göra en liten update, drog in slackware 12.2 (32-bit) på laptopen för cirkus 2 dagar sen och sen som grädden på moset uppdaterade jag kärnan till 2.6.28.2!
Och det fungerar med ditt trådlösa kort?
oh ja, jag drog hem "wicd" och allt fungerar.
Wicd (wicked) är bra och lättanvänt.
väldigt