Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.
Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!
Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!
Jag kör en ODBC-koppling med hjälp av MySQL's connector på en Windows 2003 Server-maskin mot en RHEL-maskin med en databas innehållandes lite statistik för vår telefonväxel.
Varje måndag körs en bat-fil som triggar en access-databas att köra ett macro som tankar över data från RHEL-maskinen via connectorn (ODBC-kopplingen), sparar sig och stänger sig. Sen startar excel upp med en mall-fil, och där läses värdena in från access-databasen och beräknas på olika sätt. Dokumentet sparas och sen triggas ett litet mailprogram (sendmail) att skicka dokumentet till berörda personer.
Detta funkar klockrent, utom på en punkt. Jag måste sitta inloggad på 2003-maskinen med connectorn för att ODBC-överföringen skall köras. Är jag utloggad eller har minimerat mitt terminal service-fönster så står scriptet och hänger. Ända tills jag öppnar fönstret/loggar in på maskinen igen. Då färdigställs det. Är det nån som har nån idé?
Ovanstående körs utan problem om det handlar om ODBC-kopplingar till Microsofts olika SQL-databaser samt IBM's I5 via iSeries Access ODBC-kopplingar, men detta är första jag kör mot en MySQL...
Kör skriptet schemalagt på Win-servern med systemrättigheter?
--
Failure is not an option. It comes bundled with your windows installation.
--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .
Japp, med domänadmin. Detta funkar på alla dom andra scripten. Och även när man kör den schemalagda aktiviteten "manuellt" eller bara är inloggad. Men inte när man inte är inloggad..