Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Konica Minolta pagepro 1300w . . .

. . . är en gammal trotjänare jag inte gör mig av med i första taget.

Skrivaren fungerar direkt med de flesta distar. Just nu har jag testat opensuse, kubuntu, fedora och mandriva med kde 4.2. Jag tror att kde 4.2 kommer vara framtiden i minst ett par månader till!

Det som passar mina behov bäst hittills är opensuse. Men jag lyckas inte få opensuse att fungera ihop med skrivaren. Det har jag aldrig fått. Klent med upplysningar om man googlar. Någon här som vet något?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

hoths bild

Du har hittat denna sida, antar jag?

http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Minolta-PagePro_1300W

----
Linux växer snabbast!

----
Linux växer snabbast!

rodvitners bild

Nej, så tack för hjälpen. Inte säker på vad jag ska göra med informationen, men jag ska försöka nästa gång jag provar opensuse!

uppsagt kontos bild

tux-svens bild

Är den inte lite otidsenlig, den där printern?  1.300W låter väldigt mycket för en printer.......{#emotions_dlg.wink}

---

Öppen källkod kommer att slå igenom, det är lika ofrånkomligt som att droppen sakta men säkert urholkar stenen!

---

Linux Mint - när du vill att det skall funka direkt, utan onödigt pill!

Du ska se vad papper en printer på 1300w spottar ur sig. Wink

rodvitners bild

Det är lugnt. Har ett gör-det-självbyggt kolkraftverk i garaget. Mycket praktiskt. Färskpotatis från rabatten utanför redan till påsk. . .