Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.
Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!
Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!
Finns det någon möjlighet att kanske krympa textstorleken på sin signatur ett snäpp eller två? Om inte denna funktionalitet inte finns, finns det någon möjlighet att få den tillagd? Det är ganska skumt att signaturer per default ser ut att vara lika viktiga som själva innehållet i inlägget.
EDIT: jag glömde ett inte.
Skall se vad jag kan göra med storleken.
Något jag skulle kunna göra är att automatiskt sätta en avgränsare på alla signaturer. Typ:
Min signatur är både delvis kursiv och bold
Nja, visst skulle det tjäna som avgränsare, men jag tycker fortfarande signaturen tar otillbörlig plats. Är den i samma storleksordning som resten av inlägget känns en avgränsare mer som någon sorts fantasifull styckesbrytning, och signaturen bara ett annat stycke.
--
valderman är i den positionen att han inte behöver "argumentera" för vare sig det ena eller det andra. Det han gör är alltid i princip rätt och genomtänkt.
--
あるユーモアのないアホのため、シグナチャーをカエルことにした。
Möjlig workaround: börja skriva ett nytt inlägg, forum eller blogg, och klicka på den lilla HTML-knappen. I HTML-rutan kan man sedan använda <sup> eller <sub> på sin signatur, klicka uppdatera och kopiera texten från RichEdit-rutan till sin signatur.
Klumpigt, men det funkar.
EDIT: förutom att <sup>-elementet verkar ha en fast, för kort, maxbredd.
--
valderman är i den positionen att han inte behöver "argumentera"
för vare sig det ena eller det andra. Det han gör är alltid i princip
rätt och genomtänkt.
--
あるユーモアのないアホのため、シグナチャーをカエルことにした。
<sub>/<sup> taggen var smart. Det ska inte vara något problem med att bygga in!
tackar för tipset