Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

lösenord

Hej. Min 7-åring har lyckats låsa sin dator genom att på något sätt ha skrivit in att det ska vara lösenord på den. Det är en Asus Eee PC 4G. Nu kommer vi inte in i den och min undran är om man kan komma in "bakvägen" på något sätt och häva de där med lösen. Skulle bli hemskt lättad om någon ville hjälpa mig.

Hälsn Emma (Knäckt mamma efter två timmars hysterisk gråt...)

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

leochingkwakes bild

ralfans bild

Tack!! Det funkade. Du har räddat min lördag och om du frågar 7-åringen... hans liv. Ha en fortsatt trevlig helg! / Glad-Emma