Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

VirtualBox i LINUX MINT 12

Varför kan jag inte få köra en virituel PC med windows8 64 bitars version när jag startat den virtualbox som finns i LINUX MINT 12? Jag kan inte ändra toill 2 processorer under inställningar eftersom det fältet i virtualbox är utgråat. Jag har hämtat en ny och senare version av programmet från ORACLE men vet inte hur jag får det packetet installerat (debian fil)

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Läs infomeddelandet som dyker upp när du håller musen över inställningarna för hur många processorer du kan använda. Kort: Du behöver hårdvarustöd för virtualisering för att använda fler processorkärnor. Eventuellt behöver du slå på detta i BIOS, om du har det öht. Men du kan väl köra med bara en processorkärna också? Det borde bara gå lite segare.

.deb-filer borde du bara kunna dubbelklicka på för att installera.