Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Linux på touch... Android x84 eller finns GUI som är native touch?

Hello alla.

På jobbet har vi en skärm med inbyggd skärm som vi använder på mässor och liknande för att demonstrera våra produkter (Windowsbaserade).

Vi kör virtualbox vilket gör att vi lika gärna skulle kunna köra Linux som Host OS.

Touch-delen har man ingen nytta av i Windows men det skulle vara ball att ha ett GUI som man sveper med fingret för att bläddra... ungefär som OSX på iPad / iPhone eller t ex Windows Phone 7.x.

Någon som har en idé på en outofthebox-lösning som kan köra VirtualBox och har inbyggd touch?

Har funderat på Android x86 men hittar inget om att man kan köra VB i Android x86... allt jag hittar är att man kan köra Android x86 i VB, vilket inte är det jag söker...

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Ubuntu ska ha gjort lite egen utveckling på området eftersom X.org ligger lite efter på den fronten. Kan kanske vara värt att testa att ha det som värdsystem och se om det dyker upp någon touch-inputenhet som alla system i Virtualbox sedan kan använda. Dock så lär ju inte multitouch gestures fungera i gästsystemet.

https://wiki.ubuntu.com/Multitouch

atas bild

Stöder hårdvaran och applicationerna använder det så ska de finnas multi touch inbyggt i Qt. Vet dock inte hur det fungerar. Jag antar (men vet inte) att det var den tekniken som användes av swype på n9 (swype i sig tror jag är ganska tungt patenterat och ingår inte)